johnderuig.reismee.nl

Dag 4

Vanochtend vroeg opgestaan, om 7 uur zaten we al aan het ontbijt om daarna naar onze whalewatching tour te gaan, Netjes op tijd om 8:00 uur hebben we ons gemeld. Na enige uitleg en een reddingsvest te hebben gekregen, gingen we op weg. Op dat moment was het ook even droog en we hoopte dat dit zo zou blijven. We hadden er erg veel zin in. Maar helaas.....na nog geen 10 minuten varen stopte de boot en ging de kapitein kijken onder een luik, er was iets mis....na overleg met iemand op kantoor en een monteur is besloten dat we terug moesten. Wat een tegenvaller, maar je wilt ook niet opweg met een boot die niet goed is. Op het kantoor kregen we te horen dat we dan om 12.15 zouden verzamelen om het nog een keer te proberen.

Helaas bleef het niet droog en hebben we tussen de buien een strandwandeling gemaakt, daar nog met een Canadese echtpaar gesproken. Zo leuk, de mensen hier zijn zo vriendelijk en spreken je gewoon aan. Meestal begint zo’n gesprek met de vraag waar wij vandaan komen als ze ons horen praten.

Netjes om 12.15 ons gemeld bij de whalewatching centrum.... om daar vervolgens te horen dat de toer echt niet door kon gaan.....maar ze hadden contact gehad met een whalewatching centrum verderop zodat we daar een toer konden maken om 13.30uur.

Er was wel een minpuntje deze toer moesten we eerst zelf betalen en we krijgen ons geld van de eerste toer terug via het reisbureau waar we hebben geboekt. Erg omslachtig allemaal...maar oké...dat moet dan maar.

Aangekomen bij het andere whalewatching centrum kregen we te horen dat de toer van 13.30 al vol zat...maar om 17.30 hadden ze nog plek, dus besloten we om deze toer doen...We zijn tenslotte niet voor niks naar Canada vertrokken.

Om half 6 was het zover, de toer ging door, en het zonnetje scheen, dat kon je je haast niet voorstellen, want het had bijna de hele dag geregend. Een hele andere boot dan de eerste boot, maar deze zag er wel iets beter uit. Heerlijk om op het water te zijn, daar kan ik echt van genieten. En het is gelukt, we hebben een aantal dieren gezien. We werden gewezen op een adelaarsnest met een adelaar die er naast zat, leuk om te zien, een bultrug walvis een grijze walvis en een groep met zeeleeuwen.

Uitgeput maar voldaan naar ons hotel gegaan en heerlijk geslapen.

Gr Jeff en Johanna

Monique

Het is wel weer typisch, maar blij dat die boot er vrij snel mee stopte. Nu hadden jullie gelukkig nog een escape. Maar zoals je al zei: het was het doel van de teis. Ben blij voor jullie dat je ze gezien hebt en nog een zonnetje op de koop toe.

Corrie

Leuk al die verhalen en belevenissen van jullie. Lekker van genieten. Ben benieuwd naar de foto's.

Bertina

Gelukkig is het nog goed gekomen. Jullie maken wat mee. En nog wat dagen te gaan. Leuk om jullie zo te volgen

Saskia

Wat een gedoe weer met zo n boot! Maar: better safe than sorry! Geniet samen!!

Folly

Wat zuilen jullie een hoop calorieën verbrande zeg en ook nog al die mooie dingen zien. Schitterend wat gaaf.??