johnderuig.reismee.nl

Dag 6

Vandaag weer vroeg opgestaan, om op weg te gaan naar onze nieuwe bestemming in Parksville, dit is zo’n beetje 250km van Tofino af waar we de laatste 3 nachten hebben doorgebracht. 250 km....maar wel zo’n beetje 4 uur rijden, dit omdat er veel stukken zijn waar je niet harder kan dan 50 km per uur, maar het is een mooie route dus wat maakt het uit. Gewoon genieten van alles wat je ziet.

Helaas wel weer regen...het zonnetje was weer nergens te bekennen.

Onderweg gestopt bij Cathedral trail, een park waar gigantische bomen staan en verschillende zijn 800 jaar oud zijn.

Waarschijnlijk wel een bekend park, want het was druk met parkeren, veel auto’s en campers. Campers zien we zoiezo veel hier, ook echt een goede manier om rond te trekken door Canada, zeker als je een lange rondreis maakt.

Ook daar een sanitaire stop gemaakt....ik kan je vertellen dat dit een rare gewaarwording is...er staan houten huisjes met een wc, maar die wc eindigt met een gat in de grond, de ene keer iets dieper dan de andere keer...en doortrekken is er niet bij, ik kan je zeggen dat dit behoorlijk stinkt...maar ja, als je moet ga je wel. Nu was het voor mij niet vreemd want in Amerika hebben we dit ook meegemaakt.

Mooi park, met gigantische grote bomen en een meertje, wat leuke foto’s gemaakt en daar zo’n beetje een uurtje rondgelopen, gelukkig was het op dat moment even droog en scheen zelfs de zon, dus mooi op tijd gestopt.

Vervolgens zijn we weer in de auto gestapt om naar een grote waterval te gaan.....deze had Jeff op zijn navigatie app zien staan. Die waterval hebben we nooit gevonden, want het navigatiesysteem gaf een weg aan waar je alleen maar met een jeep tegenop kon rijden...van die hobbelige natte zandpaden, voor ons dus niet haalbaar. Het was ook raar want deze waterval werd ook niet aangegeven, en meestal zie je wel borden op de weg als er een bezienswaardigheid aankomt. We kwamen ook nog eens niemand tegen, dus dat zegt eigenlijk al genoeg. Wel een mooie/leuke route met de auto. Maar met Jeff maak je nog eens wat mee is het niet hiken in Vancouver dan is het wel dwalen met de auto. Uitstappen om te voet te gaan vond ik geen optie, we hadden geen idee waar we met de auto stonden en ik had niet zo’n zin om daar te verdwalen en dan misschien de auto niet meer terug te kunnen vinden....held dat ik ben??

Vervolgens naar ons hotel gereden, prachtig hotel...of zeg maar houten hut, met jacuzzi in de badkamer. Omdat het weer regende hebben we besloten lekker rustig aan te doen, even lekker iets te eten en gebruik te maken van het zwembad/sauna/jacuzzi. Niet verkeerd om na al dat lopen van afgelopen dagen even te relaxen.

Morgen gaan we verder naar onze laatste bestemming....waar we nog voor dinsdag een Orca toer op het program hebben staan.

Gr Jeff en Johanna

Monique

Ik heb weer gelachen Jo! Wat een avontuur maar weer. Met Jeff maak je zeker wat mee!
Die wc’s hadden wij op het platteland vroeger ook: een poepdoos! Hahaha

Folly

Leuk he die Jeff altijd leuke ideen??