johnderuig.reismee.nl

Dag 8

Vanochtend vroeg opgestaan om lopend naar het whalewatching centra te lopen.Onderweg nog ergens een ontbijtje genomen met een cappuccino voor Jeff en een Chai tee latte voor mij.

Om 9.15 moesten we ons melden.....natuurlijk waren we daar netjes op tijd en hebben nog even moeten wachten. Ondertussen kwamen er steeds meer mensen en er werden 2 zodiac boten klaargemaakt.Vervolgens mochten we ons zelf in een pak heisen tegen water en kou, we leken wel een Michelinmannetje??

Na wat uitleg over het pak, wat tevens ook een reddingsvest blijkt te zijn en uitleg over wat je moet doen als je uit de boot valt, gingen we dus op weg.Zolang hij nog in de haven was ging dit rustig, maar na de haven ging het op hoge snelheid....natuurlijk is het voor zo’n bestuurder altijd leuk om een beetje te zigzaggen, zodat je een beetje stuiterend in de boot zit, maar dit was supergaaf.

Na een half uurtje gevaren te hebben op hoge snelheid ging hij langzamer varen want Er waren Orca’s gespot en de boten geven dit onderling aan elkaar door.Inderdaad heel in de verte zagen we een rugvin. Dit bleek het mannetje te zijn....de vrouwtjes zwommen een stuk voor hem uit....en supergaaf er zat een jong tussen.

Wat hebben we genoten, prachtig om te zien.

Foto’s nemen in een boot die aardig schommelt op zee en bewegende Orca’s, dat is wel even een dingetje, maar het is me gelukt om toch een Orca in beeld te krijgen.

Daarna nog op zoek gegaan naar walvissen, maar die hebben we niet gezien. Daarvoor gingen we zelfs de grens van Amerika over. De bergen met sneeuw, zijn bergen in Washington.

Wel kwamen we nog zeeleeuwen en een otter tegen.Een geslaagde ochtend dus.

Na deze ervaring naar het Royal British Columbia museum geweest, wel interessant.Je leest en ziet hier veel over de geschiedenis van British Columbia, daarna wat door het centrum gelopen op zoek naar wat souvenirs, wat niet gelukt is.

‘s avonds heerlijk uit eten geweest en daarna onze koffers gepakt

Het zit er weer bijna op.

Morgenvroeg met de boot terug naar Vancouver, waarschijnlijk hebben we dan ongeveer 3 uurtjes over voordat we naar het vliegveld gaan om onze auto in te leveren.

Om 17.45 gaat ons vliegtuig en donderdag rond 12.00 uur weer thuis.

Zie jullie in Nederland

Gr Jeff en Johanna

Bertina

Goh wat hebben jullie veel gedaan en gezien deze dagen. Vond het erg leuk om zo mee te reizen. Fijn dat jullie ook alles hebben gezien waar jullie voor kwamen.
Goede reis terug

Saskia

Fijn dat jullie zoveel gedaan hebben en super dat jullie ook orka s hebben gezien! Goeie reis terug straks!

Monique

Het best bewaard voor het laatst! Mooi Jo. Ga zo gelijk lijken naar de foto’s Ben benieuwd. Geniet nog even en goede vlucht naar het (dan) zonnige Nederland. ?

Folly

Wat een prachtige belevenis weer. Schitterend, jullie hebben echt hele mooi dingen gezien en gedaan. Moeder en zoon super!!!!!!

Folly

En natuurlijk een hele goede en veilige reis. Lekker nagenieten in het vliegtuig.