johnderuig.reismee.nl

new york

Vandaag zijn we alweer beland op de derde dag in New York. Het vertrek was niet zoals gehoopt want eenmaal op schiphol aangekomen bleek dat onze vlucht anderhalf uur vertraagd was. Uiteindelijk vertrokken we 2 uur later. De vlucht zelf viel allemaal mee en verliep prettig.

Op vliegveld Newark,in New York hebben we een taxi genomen naar ons hotel

Na aankomst afgelopen zondag in ons hotel ,welke ligt midden in het centrum, was de eerste indruk al geweldig. In de taxi op weg naar ons hotel was het al indrukwekkend maar in het midden van het centrum was het helemaal giga druk. Gelukkig zaten we in een yellow cab welke niet opviel tussen de 24000 andere taxi's. Zelf daar auto rijden zou ik(johanna) persoonlijk niet zien zitten, je moet gewoon veel lef hebben om er tussen te komen met je auto.

Na het inchecken zijn we Broadway overgelopen en hebben daar iets gegeten bij Planet Hollywood.

Ondertussen was het al laat en zijn we naar bed gegaan. De volgende dag vroeg op om met een Hop on Hop off bus rond te trekken door New York en uit te stappen bij de hoogte punten van New York.

Voor de dag begon hadden we al een City Pass gekocht waar we de meeste attracties in konden en niet in de rij hoefde te staan om een kaartje te kopen, erg handig.

Zo zijn we de empire state building op geweest op de 87e verdieping vanwaar we een geweldig uitzicht over de stad hadden en hebben we natuurlijk veel foto's genomen. In het gebouw hebben we ook nog een Sky ride gedaan.

Daarna weer op de bus en uitgestapt bij de ground zero, om te zien waar de Twin towers hebben gestaan en waar ze nu de vervanger van de twin towers aan het bouwen zijn ook die word 104 verdiepingen hoog. Er was ook een museum waar je kon zien wat er allemaal gebeurd was op 9-11.

Daarna China town en Little Italy bezocht en daar wat gegeten. Van een Amerikaan hoorde we dat little italy steeds kleiner word omdat het word ingenomen door de chinezen.

S'avonds geprobeerd bij de Brooklyn Bridge te komen maar dat is helaas mislukt. Dus saskia wij hebben niet genoten van dit mooie uitzicht. We hadden een taxi genomen en de chauffeur heeft ons toen ergens afgezet met de uitleg hoe we verder moesten lopen. Hellaas konden we het niet vinden ondertussen nog wel een paar keer de weg gevaagd maar iedereen stuurde ons wel een andere kant op. Nadat we een tijdje hadden rond gelopen zijn we terug gegaan naar ons hotel.

De volgende dag was net zo vermoeiend. Veel gezien, gelopen en gedaan.

We hebben ongeveer drie uur gefietst in Central Parc wat leuk is om te zien omdat het na 10uur is afgelsoten voor het verkeer en je dus allemaal mensen ziet joggen en fietsen en veel kinderen die daar bezig zijn met bv honkbal. nog een andere route genomen door Harlem met de Hop on Hop off bus. De Top off de rock opgeweest en s ‘avonds naar de musical Sister act. Erg leuk en goed te begrijpen voor degene die niet zo goed zijn in engels . Zeker een aanrader voor als hij in Nederland uitkomt. De top off de rock hebben we s'avonds na de musical ook nog een even gedaan alles is dan verlicht en dat is een prachig gezicht.

trudy

Leuke fotos fijn dat jullie zo genieten nog een week dus nog wat fotos en verhalen om te verzamelen leuk om te kijken groetjes