johnderuig.reismee.nl

San Francisco

Vroeg vertrokken we naar San Francisco, was best een eindje rijden maar de moeite waard het eerste stuk was dwars door de bergen heen.

Aangekomen bij ons hotel moesten we een half uur wachten, want onze kamer was nog niet klaar of we moesten akkoord gaan met een kleinere kamer, wachten dus.

Gelukkig maar, want toen we in onze kamer kwamen was hij helemaal niet zo groot en er stonden 2 bedden in van 1.20meter breed je kan je voorstellen dat als je met zijn tweeen in zo'n klein bed ligt je niet veel ruimte hebt.We vroegen ons wel af hoe klein die andere kamer dan wel geweest zou zijn.Het hotel zag er aan de buitenkant heel luxe uit met een man met een hoge hoed voor de deur, en je auto werd voor je weggezet(je sleutels was je dus ook gelijk kwijt).

Die middag zijn we naar pier 39 gegaan erg leuk, veel zeehonden gezien daar, en je keek zo op Alcatraz.Alleen het eiland zag er al indrukwekkend uit.Wel was het erg koud en we hebben daar dus een trui en spijkerbroek aangeschaft.Ook hebben we nog een bezoekje gebracht aan Fischerman's warf

Wat een verschil met Las Vegas.Maar goed.......je kunt niet alles hebben.

In San francisco schijnt het weer vaker zo te zijn veel mist en wind. En af en toe wat zon.

We bleven hier twee nachten en hebben de volgende dag hier dus ook doorgebracht.

we hadden via internet al kaartjes besteld voor Alcatraz en zijn die ochtend daar dus geweest.Erg leuk om te zien en te horen(we hadden nl een koptelefoon op waar we nederlandse uitleg kregen).Het leuke is dat je ook dingen herkend van de film Escape from Alcatraz.Daarna zijn we nog Naar Union Square, China Town,Golden Gate bridge en Lombard street geweest dit is een straat met allemaal bochten, dit komt omdat de straat te steil is om rechtstreeks naar beneden te lopen,erg leuk.

Daarna lekker en duur gegeten en vervolgens ons hotel opgezocht.