johnderuig.reismee.nl

Dag 2

Gisteren geen puf om een verhaal te schrijven, het was een super leuke maar zeer vermoeiende dag......we hebben zeker 34.000 stappen gezet.

We vertrokken met de bus naar Capilano suspensior bridge.... een prachtig park waar we via een 137 meter lange hangbrug naar de bomen konden lopen, je bungelt 70 meter boven de rivier, vervolgens een parcours gelopen tussen de boomtoppen en daar een cliffwalk gedaan, een wandelpad langs de steile rotsen en een half ronde brug die tegen de rotsen hangt, Super mooi uitzicht.

Vervolgens zijn we met een gratis shuttle bus...... ja, tis al duur genoeg, dus als je daar de kans voor krijgt moet je die natuurlijk pakken...we zijn tenslotte Nederlanders hè, naar de Grouse Mountain vertrokken. Super mooie berg waar we met de Grouse Mountain skyride, een kabelbaan, de hoogte ingingen, naar de top van de Grouse Mountain, met ongeveer 50mensen op een kluitje in een bakje omhoog de berg op. Het word ook wel the peak van Vancouver genoemd. Daar heerlijk rondgelopen, van Het prachtige uitzicht en de sneeuw/ijs genoten, dit lag nog op verschillende plekken.... liepen we daar in onze korte broek, maar gelukkig was dit goed te doen. Maar wat blijkt, we zijn toch niet helemaal op de top, dus Jeff en ik zijn naar boven gelopen. Daar was het uitzicht nog mooier, met een stoeltjeslift zijn we dat stuk wat we hebben gelopen naar beneden gegaan. Daar hebben we bij de Grizzlyberen staan kijken... deze beren zijn gered en worden daar goed verzorgd en een stukje van de roofvogelshow gezien. Daarna weer naar beneden met de kabelbaan.

Jeff was er achtergekomen dat we in de buurt de Cleveland dam konden bekijken bij de capilano rivier. Vervolgens zou dit een half uurtje lopen zijn, dus hebben we dat maar gedaan. Prachtig uitzicht weer. Maar wat leuk.....Jeff ziet dat je hier ook kan hicken....hij is zeker vergeten dat hij met zijn moeder op stap is...en ik trap er nog in ook. Dus omhoog en naar beneden gelopen in het bos......ondertussen voelde ik mijn benen aardig, en Met mijn tong op mijn knieën, maar we hebben het gered.

Daarna de bus genomen naar Stanleypark, want dit stond ook op ons lijstje...dus nog meer lopen haha. Daar naar de totempalen en de vuurtoren wezen kijken. Aan het einde van de dag zagen we eekhoorns lopen....zwarte eekhoorns. Super leuk om te zien.

Dit was dus een leuke vermoeiende dag in Vancouver.

Foto’s volgen krijg dit op dit moment niet voor elkaar.

Groetjes Jeffrey en Johanna



Reacties

Reacties

John

Maar goed dat je straks vakantie hebt?

john de ruig

Haha, daar ben ik dan echt aan toe, Jeff last me wel lopen.

Bertina

Gave dag. Maar zou niks voor mij zijn met mijn hoogtevrees. Ben nieuwsgierig naar de foto's

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!