johnderuig.reismee.nl

Dag 3

Vanochtend om 8 uur de auto opgehaald bij Hertz het autoverhuurbedrijf. Rijbewijs laten zien, doorgegeven dat Jeff ook zou rijden en wat papieren ondertekenen en we kregen de autosleutels, en dat was het.....gelukkig lieten ze wel zien welke auto....maar geen uitleg, helemaal niks. Gelukkig had ik zondag met Stef geoefend hoe ik moest rijden in een automaat, dus wegrijden was geen probleem.

Op naar de boot.....nadat we bij de boot aangekomen waren en hadden ingecheckt mochten we in de derde rij gaan staan, we waren vroeg en waren in die rij auto nr 3. Omdat we nog ongeveer een uur de tijd hadden konden we de auto verlaten, dit kwam goed uit want we moesten nog ontbijten. Terug gekomen bij de auto hebben we nog wat zitten wachten voordat we mochten gaan rijden.....en ja, toen gebeurde er helemaal niks...ik kreeg de auto niet in de drive stand....ik kan je zeggen ik kreeg het Spaans benauwd en niet alleen ik, Jeff ook ....die dacht vast dat we de boot gingen missen en dan de orca’s wel konden vergeten. Daar stonden we dan, iedereen mocht ons voorbij van één van de parkeerwachters. Ik heb haar gevraagd of ze ons wilde helpen en verteld dat ik net pas de auto had opgehaald....na wat heen en weer gekletst te hebben is ze in de auto gestapt om hem in zijn drive te zetten......heel simpel, als je maar eerst je gaspedaal indrukt, en dat was ik dus vergeten. Een hoop stress voor niks.

Helaas geen orca’s gezien tijdens het varen, wel een leuk gesprek gehad met een Canadees en zijn vrouw. De mensen zijn hier echt super vriendelijk. Na ongeveer 1,5 uur kwamen we aan op Vancouver eiland en hebben we onze tocht in de auto voortgezet. Onderweg ergen uitgestapt om naar de watervallen te gaan, daar nog wat rondgelopen en doorgereden naar ons hotel in Tofino. Een super hotel, met een prachtig uitzicht over zee, alleen jammer dat het vanmiddag en vanavond regende.

Morgen onze walvissentocht om 8:00 uur moeten we daar zijn....met regenkleding want ook morgen word er veel regen voorspelt....we gaan het beleven en jullie gaan het horen.


Gr Jeff en Johanna

Reacties

Reacties

Monique

Wat zul jij straks een conditie hebben Jo met al dat gewandel! Petje af!! Leuk om te lezen wat jullie allemaal ondernemen. Dat met die auto had mij ook kunnen overkomen; heb nog nooit in een automaat gereden. Je doet het toch maar! Hoop dat jullie de orca’s inderdaad kunnen spotten en ik zal duimen voor beter weer. Groeten aan jullie beiden vanuit een nat en zwoel Hoogland

Folly

Wat een stress zeg!!!!! Zou het ook Spaans benauwd hebben. Maar toch weer goed gekomen.Jammer van de Orca's oftewel geen Orca's

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!