johnderuig.reismee.nl

duiken Sharon

Het is gelukt

Sharon is wezen duiken. Ze heeft 2 duiken gemaakt 1 bij een wrak en 1 bij een begraafplaats.John was gezellig met haar mee aan boord waar hij heeft zitten kijken hoe ze het allemaal deed. Aan boord was nog een nederlands meisje, wat goed uitkwam want je mag nooit alleen naar beneden je moet altijd met z'n tweeen zijn, dus de meiden hadden afgesproken met elkaar naar beneden te gaan.de groep was best groot, maar het is natuurlijk altijd leuk als je in je eigen taal kan spreken. Sharon had een fototoestel gehuurd vandaar de foto's onderwater. Altijd leuk om te zien wat ze daar uitspookt.

laatste dag

Eindelijk weer internet. 2 dagen geen internet gehad kon dus geen verslag bijwerken. maar dat heb ik net goed gemaakt. Ik heb net de foto's erop gezet van de duik van Sharon .

John is de laatste koffers naar de auto brengen en dan gaan we bij het zwembad zitten, onze vlucht gaat vanavond om 21.30uur dus we moeten ons nog even vermaken.

We hebben een heerlijke vakantie gehad, maar ik ben toch ook wel blij als ik in mijn eigen bed kan liggen. het is altijd wennen een ander bed.

ik zie jullie allemaal weer snel

groetjes

Miami

Vanochtend was het echt vreselijk weer. Regen en onweer de duik van Sharon ging dus niet door. Ze moest zich al om 8.00uur melden, dus vroeg op.Erg jammer, en aangezien we vandaag verder gaan naar Miami, gaat het op Duck Key niet meer lukken. Hopenlijk in Miami.Als het alleen had geregend was het geen probleem geweest maar met onweer varen ze niet uit.

De eerste indruk die we kregen van Miami was echt vreselijk, we hadden echt zo iets van: wat een vieze stad en wat doen we hier waar is die mooie stad die we in de tv-serie's zien.op elke hoek een zwerver, er stond er zelfs één met de broek op haar knieën en kont naar achteren te gillen. waarneer komt het nou!!! Volgens mij problemen om te poepen. En dat in een winkelstraat. Echt walgelijk.

Maar toen we bij de haven aankwamen werd het allemaal beter een heel ander gebied en zo dicht bij eigenlijk. Jef zag nog bekende huizen en gebouwen van een spel dat hij speelt, heel apart als je er dus loopt, je bent er nog nooit geweest en je herkent dan het een en ander.

Bij de haven hebben we nog kunnen regelen dat Sharon morgen gaat duiken, ik hoop dat het weer mee zit. vandaag was het weerin miami verder warmdroog en bewolkttot aan het eind van de avond toen kregen we toch weer een regenbui.

Vandaageen paarfoto's van dolfijnzwemmen erop gezet, maar met fotograferenstonden we eigenlijk te ver weg om close-up foto's te krijgen dus die hebben we besteld en staan op en cd.

Monique als antwoord op je vraag.Sharon en ik hebben het ook nog over Steve Irwin gehad hoor, maar ik had gelezen dat als je langzaam het water ingaat de roggen wegzwemmen, en we hadden natuurlijk waterschoenen aan.

De groeten weer en voor degene die dit weekend op vakantie gaan. Een hele fijne vakantie en ik hoop dat jullie net zo genieten als wij hebben gedaan.

Zwemmen met dolfijnen

Geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

in een woord geweldig was het om met dolfijnen te zwemmen. echt een leuke ervaring. We hebben ze geaaid, geknuffeld en we hebben een kus gekregen. Wat wil je nog meer. Het is een geweldig resort erisvan alles te doen maar goed dat we hier maar 2 dagen zijn want anders waren we bankroet geweest.

Sharon gaat morgen duiken en John gaat mee om te kijken. Daarna op weg naar Miami en dan zit de vakantie er alweer bijna op.

Een dolfijnenkus van John, Johanna, Sharon en Jeffrey

Duck key

Vandaag is het zover, we gaan met dolfijnen zwemmen. Ben benieuwd. We hebben er in ieder geval veel zin in. Sharon gaat ook nog kijken of ze kan regelen om te duiken. Ze heeft voordat we naar Amerika gingen nog haar Padie (duikbrevet gehaald).

Nou straks horen jullie hoe de ochtend is verlopen.

Op weg naar Duck Key

Zo vandaag alweer op weg naar Duck Key. Onderweg zijn we nog naar Billy Swamp geweest, waar we een Airboottocht hebben gedaan. Dat is zo'n boot die je ook bij CSI Miami ziet door de Everglades heen. Daar hebben we verschillende Alligators, waterschildpadden en waterbuffels gezien. erg leuk er kwamen ook verschillende Alligators op ons af omdat de bestuurder het een en ander in het water gooide. Op het terrein hebben we ook nog een Alligator geaaid.Wel een kleintje hoor.

Het was een lange tocht naar duck key en erg saai er was onderweg weinig te zien, maar aangekomen bij het resort. Het is prachtig fantastisch uitzicht vanaf ons appartement. we lopen zo vanaf onze veranda naar de zee. We hebben hier weer meer ruimte 2 slaapkamers 2 badkamerseen woonkamer en een keuken. wel fijn.

Fort Myers

Vandaag naar Sanibal eiland geweest, leuk mooiklein eiland. We hebben daar een een wildlife toer gedaan met een trein/bus. Veel verschillendevogels gezien en een alligator. De Chauffeur kon er erg veel over vertellen je snapt wel Sharon en Jef vonden het reuze Leuk.(haha). ook nog wat gezwommen in het zwembad dat is echt wel nodig want het is hier elke dag wel boven de 35 graden en aan het eind van de dag zijn we gaan midgetgolfen. Dat hadden we echt al een tijd niet meer gedaan, maar de banen zijn hier zo leuk, niet van die recht toe recht aan banen, dat we het niet konden laten.

Morgen op weg naar ons andere hotel, ik hoop dat het daar iets ruimer is.

Lieve Familie en vrienden

zoals jullie zien is het dan eindelijk gelukt, er staan foto's op de site.Gisteren heeft John het een en ander uitgelegd en voorgedaan, vandaag heb ik het zelf maar even geprobeerd.

Gisteren en vandaag hebben we heerlijk rustig aangedaan,gisteren wat gezwommen in de zee. waar we overigens moesten uitkijken voor stingrays(roggen).Heerlijk warm water, je hoeft hierecht niet aan het water te wennen want het is gewoon warm en we hebben wat rondgelopen in het dorp. Vandaag wat gezwommen in het zwembad, lekker zitten lezen en heerlijk gegeten bij een goed restaurant waar je niet weet wat je moet kiezen zoveel staat er op het menu. Gisteren waren we daar ook al geweest en dat was zo goed bevallen dat we nog maar een keer zijn gegaan.

Morgen willen we naarSanibel eiland een eiland hier dichtbij, vanochtend waren we daar ook maar wat je kan bezichtigen is daar op vrijdag dicht. Dus morgen een herkansing. Het is hier nu 22.55uur en er is een wolkbreuk gaande gelukkig gaan we zo slapen waar jullie op dit moment nog mee bezig zijn.