johnderuig.reismee.nl

Een dagje key west vanaf Ford myers

Gisteren hebben we een boottrip gemaakt naar Key West, dit hadden we al geregeld op het reisbureau. Vroeg op we moesten ons al tussen 7.00 en 8.00uur melden. Het was leuk om te zien, maar niet echt een succes. De vaart duurde al langer dan dat in de folder stond wij dachten 3uur maar het duurde 4,5 uur en dan ook weer 4uur terug. Dus de tijd die we konden besteden inKey Westwas ook niet echt lang . We hebben daar wat rondgelopen en zijn wat gaan zwemmen in zee.Het was eigenlijk veel te warm om zo'n plaatsje te bezichtigen midden op de dag.

Vandaag gaan we in ieder geval rustig aan doen, lekker uitslapen waar John En Jef op dit moment nog gebruik van maken en Sharon is zwemmen in het zwembad voordat we gaan ontbijten. En straks lekker bij het strand vertoeven. Vandaag ook even kijken of we er wat foto's op kunnen zetten maar daar moet John even bij helpen.

Groetjes uit een ver Florida.

Aankomst Fort Myers

Alweer aangekomen op onze nieuwe bestemming in Fort Myers. We zijn een stukje omgereden om naar Clearwater Beach te gaan, ik had gelezen dat ze daar de mooiste witte stranden hadden. Nou dat klopte wel mooie witte stranden met heel fijn zand. We hebben daar heerlijk met onze voeten door de zee gelopen,eenpaar pelikanen gezienwat gegeten en onze reis vervolgd. Het is hier wel heel relaxt rijden hoor, nog niet in een file gestaan en je ziet maar weinig auto's die je voorbij scheuren haast iedereen houd zich aan de snelheid. Kleine autootjes zo als bij ons zie je niet het is allemaal groot.

Aangekomen in het hotel was het wel even wennen met zijn vieren een kamer delen na zo'n grote villa waar we allemaal een eigen kamer hadden is wel even behelpen. Je spullen kan je haast niet kwijt, maar ja we slapen er alleen maar. De omgeving ziet er in ieder geval prachtig uit.

Met Jef zijn schouders gaat het weer een stuk beter gelukkig. De verrassing om met dolfijnen te gaan zwemmen hebben we moeten vertellen ze wilden het zelf gaan regelen, maar dat is niet nodig want over een paar dagen gaan we dat al doen.

Elke avond krijgen we wel een onweer/regenbui, ze noemen het hier een Short Shower. Afkoelen doet het er niet van en meestal is het weer snel voorbij.

Laatste dag Orlando

Vandaag naar het waterpretpark geweest, helaas maar met zijn drieën want Jef is in de villa gebleven. Zijn schouders waren gisteren door zijn T-shirt zo erg verbrand dat hij geen zin had en thuis is gebleven(ik wist niet dat je kon verbranden door je T-shirt heen maar hij is het levende bewijs) aangezien we al kaartjes hadden en Jef vond dat we toch moesten gaan zijn we maar gegaan en zijn daar een paar uurtjes geweest. Leuk park die voor een heerlijke verkoeling zorgde, maar toch niet lang gebleven omdat we het niet gezellig vonden voor Jef.

Wat ons wel opviel is dat daar veel mensen met een speciaal UV T-shirt zwemmen waardoor je niet verbrand. Dit hebben we maar gekocht voor Jef aangezien hij nog al snel verbrand en we nog veel tijd in de zon en aan het strand gaan doorbrengen.

Zo gaan we lekker eten en kijken of we onze verslagen weer op internet kunnen zetten, als er Wifi in de buurt is. Nu zet ik ze maar op Word dan heb ik ze in ieder geval al getikt.

Morgen vertrekken we naar het volgende hotel in Fort Meyers Beach. Misschien lukt het daar om wat foto's bij het verslag te plaatsen.

Groetjes

Orlando,Seaworld

Gisteren zijn we dan nog naar een winkelcentrum geweest wat een giga groot outlet centrum bleek te zijn, Sharon en Jef hebben daar het een en ander gekocht Nike air max, horloge, spijkerbroeken. Ze weten in ieder geval waar ze voor werken. Het scheelt wel met Nederland de prijzen zijn hier een stuk lager. We hebben daar toch wel een aardig tijdje rondgelopen.

Vandaag naar Sea World geweest een geweldige dag met leuke shows, de show met de orka hebben ze na het ongeluk met de trainer van vorig jaar wel aangepast de trainer is toen overleden. Dus geen trainers meer in het water wat de show wel minder spectaculair maakt, maar wel leuk. 2 jaar geleden hebben we de show gezien in San Diego, vandaar dat we het verschil konden merken. Verder een leuk park waar je veel kon zien en doen, Sharon en Jef hebben daar de Dolfijnen en de roggen geaaid en gevoerd. Wat ze natuurlijk helemaal geweldig vonden. Jef was bijna niet bij de dolfijnen weg te krijgen.

Nou ja ze weten nog niet wat we over een week gaan doen, dat is nog steeds een verrassing.

Morgen gaan we naar een waterpark, was eigenlijk niet de bedoeling maar we konden in Sea World goedkoop tickets krijgen.

Nu lekker ons bed in, want het is best vermoeiend.

Groetjes uit een warm Orlando

Orlanda dag 1 & 2

Na een rustige vlucht, wat ze niet hadden voorspelt zijn we aangekomen in Orlando. Een stuk rustiger dan het drukke New York en ook gelijk een stuk warmer het is hier 93F dat houd in zo'n beetje 32graden. Op het vliegveld onze auto opgehaald daar stond maar 441miles op dus eigenlijk kan je wel zeggen dat het een nieuwe is. John vond het wel wat hij is nog groter als die we 2 jaar geleden hadden. Nadat we aangekomen waren bij onze villa incl. zwembad zijn we wat gaan rondkijken in de buurt een supermarkt opgezocht en ergens wat gaan eten. Een heerlijke maaltijd sinds al die fast food maaltijden die we hebben gehad de afgelopen dagen.

Gisteren zijn we naar Walt Disney World geweest Jef en Sharon wilde graag daarheen omdat dat het eerste park van Walt Disney was. Het Lijkt veel op Euro Disney maar leuk om te zien we waren daar ongeveer om 10uur en zijn s'avonds om 22.30uur weer vertrokken een lange maar leuke dag. Op het park hebben we een spuitfles met ventilatortje gekocht voor de afkoeling die we echt wel nodig hadden. Leuke Disney parade en leuke attracties.

Vandaag lekker rustig aan gedaan, wat gezwommen ,wat gelezen en lekker luieren op de luchtbedjes die we hebben aangeschaft. En straks gaan we naar het centrum van Orlando wat rondkijken, shoppen en wat eten.

We hebben geen WiFi in het huis dus helaas niet elke dag een verslag maar we doen ons best.

Groetjes uit een ver Orlando

new york

Goodbye New York, Hello Orlando.

Op het moment zitten we in het vliegtuig naar Orlando, met de mededeling dat we onze riemen om moeten houden omdat we een niet zo'n rustige vlucht zouden krijgen boven Atlanta, dit zal misschien wel te maken hebben met de tornado's die er zijn geweest of nog zijn maar ja dat word natuurlijk niet verteld ,dus dat is gokken we hebben natuurlijk de afgelopen dagen geen nieuws gezien of gehoord.

Gisteren was de laatste dag in New York, weer vroeg op om met een boot naar het eiland te gaan waar het Vrijheidsbeeld staat. Wat is dat beeld gigantisch groot zeg leuk om te zien. Het was fantastisch weer vandaag lekker warm.

De 2 dagen daarvoor was het minder warm, maar wel lekker om in zo'n grootte stad te lopen.

Na het Vrijheidsbeeld even wat gegeten. doordat we de dagen zo gevuld hebben met wat we willen zien en doen schiet het eten er bijna bij in. De uren vliegen voorbij en vaak ben je langer ergens dan dat we hadden verwacht. Vaak eten we laat. En tot op heden vaak een niet zo'n gezonde hap. Koffie/cappucino word vaak genuttigd bij Starbucks die bijna op elke hoek van de straat zit.

Daarna naar het huis van Harry Potter , en aan het eind van de dag zijn we gaan winkelen op Times square Fasion avenue. Jeffrey heeft een pet gekocht en Sharon een rokje.

Allebei waren ze aan het kijken voor Nike schoenen, maar ik had al begrepen dat de schoenen in bepaalde maten moeilijk te krijgen zijn, het is dus niet gelukt misschien hebben we in Florida meer geluk.

We hebben begrepen van Rienk en Folly dat Michelle is geslaagd, van harte gefeliciteerd meid nu een leuk feest geven.

Morgen word het vervolgd en zijn we hopelijk zonder problemen aangekomen in Orlando, waar een villa met privé zwembad op ons wacht.

new york

Vandaag zijn we alweer beland op de derde dag in New York. Het vertrek was niet zoals gehoopt want eenmaal op schiphol aangekomen bleek dat onze vlucht anderhalf uur vertraagd was. Uiteindelijk vertrokken we 2 uur later. De vlucht zelf viel allemaal mee en verliep prettig.

Op vliegveld Newark,in New York hebben we een taxi genomen naar ons hotel

Na aankomst afgelopen zondag in ons hotel ,welke ligt midden in het centrum, was de eerste indruk al geweldig. In de taxi op weg naar ons hotel was het al indrukwekkend maar in het midden van het centrum was het helemaal giga druk. Gelukkig zaten we in een yellow cab welke niet opviel tussen de 24000 andere taxi's. Zelf daar auto rijden zou ik(johanna) persoonlijk niet zien zitten, je moet gewoon veel lef hebben om er tussen te komen met je auto.

Na het inchecken zijn we Broadway overgelopen en hebben daar iets gegeten bij Planet Hollywood.

Ondertussen was het al laat en zijn we naar bed gegaan. De volgende dag vroeg op om met een Hop on Hop off bus rond te trekken door New York en uit te stappen bij de hoogte punten van New York.

Voor de dag begon hadden we al een City Pass gekocht waar we de meeste attracties in konden en niet in de rij hoefde te staan om een kaartje te kopen, erg handig.

Zo zijn we de empire state building op geweest op de 87e verdieping vanwaar we een geweldig uitzicht over de stad hadden en hebben we natuurlijk veel foto's genomen. In het gebouw hebben we ook nog een Sky ride gedaan.

Daarna weer op de bus en uitgestapt bij de ground zero, om te zien waar de Twin towers hebben gestaan en waar ze nu de vervanger van de twin towers aan het bouwen zijn ook die word 104 verdiepingen hoog. Er was ook een museum waar je kon zien wat er allemaal gebeurd was op 9-11.

Daarna China town en Little Italy bezocht en daar wat gegeten. Van een Amerikaan hoorde we dat little italy steeds kleiner word omdat het word ingenomen door de chinezen.

S'avonds geprobeerd bij de Brooklyn Bridge te komen maar dat is helaas mislukt. Dus saskia wij hebben niet genoten van dit mooie uitzicht. We hadden een taxi genomen en de chauffeur heeft ons toen ergens afgezet met de uitleg hoe we verder moesten lopen. Hellaas konden we het niet vinden ondertussen nog wel een paar keer de weg gevaagd maar iedereen stuurde ons wel een andere kant op. Nadat we een tijdje hadden rond gelopen zijn we terug gegaan naar ons hotel.

De volgende dag was net zo vermoeiend. Veel gezien, gelopen en gedaan.

We hebben ongeveer drie uur gefietst in Central Parc wat leuk is om te zien omdat het na 10uur is afgelsoten voor het verkeer en je dus allemaal mensen ziet joggen en fietsen en veel kinderen die daar bezig zijn met bv honkbal. nog een andere route genomen door Harlem met de Hop on Hop off bus. De Top off de rock opgeweest en s ‘avonds naar de musical Sister act. Erg leuk en goed te begrijpen voor degene die niet zo goed zijn in engels . Zeker een aanrader voor als hij in Nederland uitkomt. De top off de rock hebben we s'avonds na de musical ook nog een even gedaan alles is dan verlicht en dat is een prachig gezicht.

12 juni gaan we weer !!

Hallo allemaal,

12 juni gaan we weer naar Amerika maar nu naar de andere kant, nl. eerst naar New York en daarna naar Florida.

Wij hopen dat jullie ons daar ook zullen volgen. We nemen in ieder geval een mini laptop mee zodat het wat makkelijker is om een verslag toe te voegen. We kijken er naar uit!!